چاپ کتاب سیستمهای اندازه گیری

کتاب “سیستم های اندازه گیری”، تالیف دکتر منصور رفیعیان از اعضای هیات علمی دانشگاه یزد به چاپ رسید. این کتاب با هدف تهیه یک کتاب مناسب به عنوان مرجع درس سیستمهای اندازه گیری برای دانشجویان مکانیک تهیه شده که برای درس ابزار دقیق برق نیز مناسب است. این کتاب در واقع ترجمه کتاب مشهور مک کانل، دالی و ریلی است که با افزودن مثال در متن، تصویر و کاتالوگ و افزایش توضیحات در برخی جاها و حذف و افزایش فصل به آن به روز گردیده است.

Andazegiri_20x25

ناشر و موزع این کتاب در سراسر کشور انتشارات فدک ایساتیس واقع در تهران خیابان انقلاب روبروی دانشگاه تهران به شماره تماس ۶۶۴۶۵۸۳۱-۶۶۴۸۲۲۲۱ (۰۲۱) می باشد. می توانید در ادامه مطلب معرفی این کتاب را از زبان مولف آن بخوانید.

معرفی کتاب سیستم­های اندازه ­گیری

کتاب سیستم­های اندازه­ گیری که با هدف پرکردن خلأ بازار کتاب­ های فارسی برای درس سیستم­های اندازه­ گیری رشته­ های مهندسی مکانیک تهیه شده، با ارائه­ ی مفاهیم و واژه­ های اولیه­ ی مرتبط با اندازه­ گیری کمیت­ های مختلف فیزیکی، به معرفی گروهی از پرکاربردترین حسگرها و مبدل­ هایی که در اندازه­ گیری کمیت­ هایی نظیر جابجایی، سرعت، شتاب، فشار، دما و نیرو می­ پردازد. این کتاب ضمن معرفی ساختار این حسگرها و مبدل­ ها، محدوده­ های کاربرد، خطاها و سایر ویژگی­ های آنها را مورد بحث قرار می­ دهد تا خواننده را به سطحی از دانش این مبحث برساند که توانایی جستجو و انتخاب حسگر یا مبدل مناسب برای موقعیت­ های کاربردی مختلف را تحصیل کند. علاوه بر این اجزای دیگر یک سیستم­ اندازه­ گیری مثل مدارهای آماده­ ساز سیگنال، سیستم­های تغذیه و ثبت داده­ ها نیز معرفی م ی­شوند. همچنین برای کالیبراسیون وسایل اندازه­ گیری در هر مورد پیشنهادهایی کاربردی بیان می­ شود. برای درک بیشتر خوانندگان تعدادی مثال حل شده نیز در متن گنجانده شده و تمرین­ هایی در پایان هر فصل در نظر گرفته شده است. برای کاربردی­ تر شدن موضوعات کتاب از تصاویر و کاتالوگ­های واقعی نیز استفاده شده است. درک مطالب این کتاب نیاز به آشنایی اولیه با مباحثی نظیر مکانیک، برق و رایانه دارد که یقیناً دانشجویان سال آخر این رشته­ ها در این سطح هستند. سعی شده تا تطابق زیادی بین سرفصل مصوب این درس و مطالب کتاب حاضر به وجود بیاید. لذا این کتاب قالب درسی و آموزشی نیز دارد و می­ تواند برای تدریس این مبحث استفاده شود.

یک دیدگاه برای “چاپ کتاب سیستمهای اندازه گیری

  1. ketabe besyar khobis khaili mamnon vali vaghan sangin ast chera ke agar mafhomiii be mozo negah konim tavanayie darke an mosjkel mishavad ba tavajoh be in ke hame chiz dar iran teori amozesh dade mishavad ager dar kenar in ketab rahnemaye masaele an ham bod besyar ghabele darktar mishod mataleb hafte digar emtehane hamin ketab ra daram va barkhi az masael ra motevajeh nemishavam……

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *